bloglovin CamillaPedersen's Profile Page

Laissez les bons temps rouler!

Igår var den viktigaste högtiden här, som bara Louisiana firar: Mardi Gras! Det var den kallaste dagen den här vintern, men vi gick ut och trotsade den iskalla vinden och var ute från kl 13 till ungefär 20. Vi gick några mil upp och ner för gatorna som var avstängda för trafik, och fullproppade med parkerade trucks, bilar, båtar, tält, barer, och träffade massor av människor (ville man "save a spot" var man tvungen att vara där kvällen innan, för folk är galna när det gäller att parkera sina bilar på sidan av vägen och reservera en plats). Hela staden var ute och firade, och jag tror att jag såg ungefär 150 000 rednecks, utan att överdriva. Camouflagekläder och countrymusik överallt! Men vi hade i alla fall roligt och fångade massor av beads (pärlband), muggar och gosedjur, under paraden. Paraden varade i ungefär 2 timmar, och den hade 40 floats. Efter float 15 ville alla mina vänner sticka därifrån för att ingen hade någon känsel i hela kroppen, men de gjorde en uppoffring eftersom att det var min första Mardi Gras och jag var så himla glad, så de stannade kvar tills det var slut någon timme senare. Guldvärda! Och nästa helg är det Mardi Gras igen (jag förstår inte riktigt varför, haha). Men då ska vi vara mer förberedda! Vi ska dit vid 4 på morgonen och ha med oss värmare, bilar, spel och musik. Let the good times roll! Nu är det alldeles för sent för att jag ska vara uppe, natti!


Haley, Savannah, Amanda och jag.

Våra Mardi Gras-cups som vi gjorde i fredags! 

Tyler, Savannah, jag, Amanda och Logan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0