bloglovin CamillaPedersen's Profile Page

River en vacker dröm

Min förmiddag kan ha varit den värsta i världshistorien. Jag sov 3 timmar inatt. Vaknade 06.20, åkte till tågstationen för att ta det tidiga tåget och vara säker på att hinna i tid till ekonomiprovet. (Nämnde jag att jag varken hade boken eller frågorna till provet att öva på? Bara svaren. Haha, good job!) Tåget var en halvtimme sent. Jag hade Converse-skor och det var hur kallt som helst ute. Efter en station (av två) med tåget, så går en dörr sönder. Jag hann i alla fall precis till provet - med en träpenna som inte blivit vässad på minst 20 år. Och jag kunde inte en enda fråga. Detta kan mycket väl bli mitt första IG på gymnasiet. Efter detta fick vi halvtråkiga nyheter om en lärare, och jag mådde nog inte helt hundra. Lunch och mattelektion, sen var det dags för FN-ceremonin! Det tog så himla lång tid, och när det äntligen blev prisutdelning.. så vann jag inte. Jag hade inte ens kunnat vinna, eftersom att det innebar en massa arbete i Skåne i höst? Vart är jag i höst? You connect the dots. Kunde ha fått veta detta i förväg känner jag, så att jag sluppit vara så himla nervös inför idag. Men jag är faktiskt ganska lättad att jag inte vann - nu ska vi boka en resa till Frankrike i sommar istället! Blir himla skönt. (Bli inte lurade av min optimism, jag är fortfarande inte det minsta glad.)

Nu - mat, plugg till ett slutprov och ett svenskaprojekt som ska lämnas in imorgon. Great fun!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0