bloglovin CamillaPedersen's Profile Page

Christmas 2011

En sån där jättetrevlig och stämningsfull sammanfattning:

I förrgår kväll var vi på julfest #1, med god typisk Louisiana-mat och massor av trevliga människor. Vi körde Secret Santa (tror jag), och efteråt fick jag julklappar från 2 av Jasons vänner. Jättefint! Dessutom fick jag prata politik, alkohol, och på något sätt kom alla 40-åriga män in på ämnet bögporr... Haha! Så vi hade det roligt.

Igår, Julafton, började jag dagen med en timmes skypande med min släkt! I ungefär en timme "satt jag" på bordet och pratade med mina släktingar; jag grät, skrattade  massor och hann bli lite avundsjuk på deras julmat. När jag hade sagt God Jul och hejdå till Annelöv, så spenderade jag ungefär 4 timmar i köket med att baka lussekatter och chokladbollar. Alla blev för övrigt förälskade i chokladbollarna och receptet sprids sakta men säkert över USA, haha. På kvällen kom min värdpappas släkt över och vi åt, öppnade julklappar, och efter 2 timmar hade alla åkt hem igen. Vi hade massvis med mat och allt var hur gott som helst! Mina julklappar var jättefina också; jag fick pengar, presentkort, kläder och smycken. Och ett objektiv från Sverige! Det kändes lite annorlunda med 2 timmars firande, jämfört med våra 7-8 timmar hemma med släkten. Men det var jättetrevligt!

Och så idag, den stora dagen, Christmas Day! Vid 7-8 var vi redan påväg till min värdmammas föräldrar, för att öppna ett berg av små julklappar och äta lite jullunch. Och ta en nap i soffan om man var trött, haha... Jag fick massor av julklappar, små souvenirer, böcker, smycken, och LSU-saker. Efter lunch åkte vi därifrån, mot min kontaktpersons moster långt ute på landet. Till slut kom vi fram till deras fina hus, och dit kom massor av trevliga människor, och det var precis lika högljutt som jag är van vid med min danska släkt där hemma. Än en gång var det hur mycket mat som helst, samma julklappslek igen, och jag fick en jättefin bibel i present av min kontaktperson. Hur trevlig kväll som helst!

Nu är jag hemma i min säng och imorgon ska jag ta sovmorgon. Mmm! Hoppas att allt är bra med er, och att ni haft en god jul! Förresten har jag inte tagit en enda bild den här veckan... förlåt. Men jag ska se om jag kan få tag på några någonstans ifrån! Annars får jag helt enkelt ta massor av nya med mitt nya objektiv. Sounds good? Good. Godnatt :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0