bloglovin CamillaPedersen's Profile Page

U.S. Embassy

Hey! Lord, what a day! Jag sov ungefär en halvtimme på tåget inatt, vaknade var tionde minut och var säker på att vi kört förbi Stockholm, haha.. Kom till centralen vid 5-6, gick vilse, köpte lite frukost, hittade inte utgången, gick vilse igen, och åkte sen mot ambassaderna. Jag var där långt innan de öppnade, men var inte först i kön. Vi blev i alla fall insläppta ganska snabbt, och allting gick smidigt. Lite väl mycket säkerhet bara! Väl framme vid "intervjun" fick jag ta fingeravtryck, sen frågade hon "So, do you know where you will be staying in the states? - Yeah, Bossier City, Louisiana. - Oh, well good luck with your year then!" Lönt att bli nervös för det lilla? Haha!

Jag gick i alla fall ut, och blev stoppad av Eira och Maria, som stod i kön. Vi bestämde oss för att luncha efter deras intervjuer, och jag hämtade mina grejer på centralen sålänge. Åkte till... någon plats vid vattnet, och sprang sen på tjejerna igen utanför ambassaden. Åkte till Maria på Lidingö snabbt, och sen tillbaks och lunchade i stan. Eira hade glömt sitt DS-2019 på ambassaden, och det blev sjukt nervöst, fast allt löste sig! Och precis då insåg jag att jag inte hade något pass. Duh! ... Och jag skulle flyga hem, haha.. Så det blev några rundor till danska ambassaden, massor av prat och papper, men ingen lösning. Så jag fick boka en tågbiljett hem istället, och där sitter jag nu! Jag har hunnit köpa lite souvenirer till min värdfamilj också, och min gamla värdfamilj i Frankrike. Och lite fint till mig själv såklart :) Ni får se imorgon, puss!


Kommentarer
Postat av: Natalie - it's all about attitude

Vilken härlig blogg du har! :)

Och du skriver intressant för övrigt!



Ta hand om dig. kram

2011-06-22 @ 01:46:26
URL: http://nataliedahlberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0