bloglovin CamillaPedersen's Profile Page

Little Lion Man

Mumford & Sons är det finaste jag vet. Även om jag lyssnat på samma album, i snart två år, så älskar jag det fortfarande lika mycket. Ni kan lyssna här, Spotify: Mumford & Sons – Sigh No More

Jag har förresten varit ute och powerwalkat, och underskattat minusgraderna. Aldrig har jag varit så glad över att inte bo i Norrland. -10° ungefär, och det var mer än tillräckligt för att jag skulle vända halvvägs på min runda. Men vädret är ju mysigt på sitt sätt, när man är inomhus. Jag har bakat scones och druckit varm choklad, sånt man (nästan) bara gör när snön ligger på marken. Och nu är klockan alldeles för mycket, och jag har inte öppnat en enda skolbok på hela dagen - som vanligt. Plugget tar jag imorgon, nu gör jag sängen sällskap! Godnatt :)




Kommentarer
Postat av: nils

Jag kan ju ta och säga skillnaden mellan norrlands vinter och gbg och skånes vinter :) Vad jag hört och upplevt är det sällan snö, när det väl kommer snö slaskar det bort nästa dag. Sen är det det grått nästan varje dag och det blåser rätt så mycket. 10 minus grader där nere är kallare än 19 minus grader här uppe eftersom luftfuktigheten blablabla. Visserligen kommer våren tidigare där nere :)

Men här uppe i norrland blir det vitt i december och det lyser upp tillvaron en aning :) Det är soligt och blå himmel massa dagar under vintern så ifall man vill kan man sola. Och det finns massa roliga vinter sporter som man kan utöva i väntan på sommaren :D Det ända negativa är väl att det kan bli för kallt vissa dagar, men klär man bara på sig tillräkligt kan man göra nästan vad man vill upp till -15 :)



Vart i norrland är du? :D För 10 minus grader är egentligen inte så mycket (kanske ifall man är i Sälen för det är så långt ner).



Nu kanske det här lät bitchigt javenne men det var isf inte meningen :) Det är bara det att så många underskattar norrland ;)

2011-02-24 @ 11:10:49
URL: http://nilsinamerica.blogg.se/
Postat av: Fredrik

Är du inte från Landskrona? :)

2011-02-24 @ 11:50:14
URL: http://fraddeusa.blogg.se/
Postat av: Fredrik

Jag läste det på din beskrivning. Jag är från Helsingborg. :)

2011-02-24 @ 12:31:47
URL: http://fraddeusa.blogg.se/
Postat av: Fredrik

Nej det var jag inte. Jag ska inte åka förrän 12/13 så jag får vänta lite till, grymt segt. Haha. :)

2011-02-24 @ 13:05:03
URL: http://fraddeusa.blogg.se/
Postat av: Anonym

Vet faktiskt inte, det känns bättre. Min mamma hade hört från olika håll att det var bättre att vara lite äldre, man fick fler möjligheter i USA eller nått plus att jag bara är 95:a. :)

2011-02-24 @ 13:22:36
URL: http://fraddeusa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0